Our Board

Board Representatives

Jules Hawkins, President

Julian “Jules” Hawkins, FCPA, FCA, is a co-founding partner of Hawkins & Co. Accounting Professional Corporation, a Walkerville-based CPA firm. He has significant experience in governance and financial management of non-profit organizations and charities, and also sits on various charitable Boards. A proud Rotarian, Jules was Centennial President of Rotary Club of Windsor (1918) in its 2018/19 year, serves on the Board of the Windsor Utilities Commission, and is also a sessional instructor at the Odette School of Business.

 Jules Hawkins, directeur

Julian « Jules » Hawkins, FCPA, FCA, est un associé cofondateur de Hawkins & Co. Accounting Professional Corporation, un cabinet de comptables agréés de Walkerville. En plus de posséder une vaste expérience en gouvernance et en gestion financière d’organismes sans but lucratif et d’organismes de bienfaisance, il siège à divers conseils d’administration d’organismes de bienfaisance. Fier Rotarien, Jules a été président du centenaire du Rotary club de Windsor (1918) en 2018-2019. Il siège au conseil d’administration de la Windsor Utilities Commission et est également chargé de cours à temps partiel à l’école supérieure de commerce d’Odette.

Nancy Gignac, Past President

Nancy GignacNancy Gignac, B.A., M.Ed., worked as an elementary school teacher and administrator with the Greater Essex County District School Board. She also served as the Supervising Principal of Special Education. Nancy has been a sessional instructor with the Faculty of Education at the University of Windsor, Queen’s University and St. Clair College. She has served on the Board of Directors for the Windsor-Essex Children’s Aid Society and  Maryvale Adolescent and Family Services as both Board member and President; the Family Mental Health and Addictions Committee at Windsor Regional Hospital; and served the Board of Directors for the Human Rights Legal Support Centre in Toronto. She is a strong advocate for children and youth.

Nancy Gignac, présidente/strong>

Nancy Gignac, B.A., M.Ed., a enseigné au niveau élémentaire et a été administratrice du Greater Essex County District School Board. Elle a aussi agi en tant que directrice surveillante en éducation spécialisée. Nancy a été chargée de cours à temps partiel à la faculté d’éducation de l’Université de Windsor, à l’Université Queen’s et au St.-Clair College. Elle a siégé au conseil d’administration de la société d’aide à l’enfance de Windsor et au Maryvale Adolescent and Family Services en tant que membre du conseil et présidente; au Family Mental Health and Addictions Committee au Windsor Regional Hospital et au Family Mental Health and Addictions Committee au Windsor Regional Hospital. Elle siège au conseil d’administration de Human Rights Legal Support Centre à Toronto. Elle défend fermement les intérêts des enfants et des jeunes.

Maureen Greff, Past President

Maureen GreffMaureen Greff, FCPA, FCA was born in Vancouver and moved to Windsor, her father’s hometown as a young girl. She obtained her Honors Business Administration – Bachelor of Commerce, Accounting from the University of Windsor. Maureen attained her CPA designation in 1975 and was elected with the prestigious designation of FCPA in 2013. She has been the Chief Operating Officer for Kamsel Leasing Inc. for the past 20 years and has been the president of Bio Science Laboratory (Ontario) Limited for 45 years. Her extensive volunteer experience includes Board positions for the St. Peter’s Seminary Foundation and the Good Shepherd Catholic Women’s League.

Maureen Greff, présidente passeé

Maureen Greff, FCPA, FCA est née à Vancouver et déménagé à Windsor, la ville natale de son père en tant que jeune fille. Elle a obtenu son Honours Business Administration – Baccalauréat en commerce, comptabilité de l’Université de Windsor. Maureen a obtenu sa désignation CPA en 1975 et a été élue avec la désignation prestigieuse de FCPA en 2013. Depuis 20 ans, elle a été chef de l’exploitation de Kamsel Leasing Inc. et a été présidente de Bio Science Laboratory (Ontario) Limited pour 45 ans. Sa vaste expérience bénévole comprend les postes du conseil d’administration pour la Fondation du séminaire de Saint-Pierre et la Ligue des femmes catholiques du Bon Paste.

Ruth Stewart, Secretary/Treasurer

Ruth StewartRuth Stewart, LL.B, was born and raised in Essex County and obtained her law degree from the University of Windsor. She is currently a partner in the law firm of Chapman Gordon Gardin Stewart LLP and practices solely in the area of personal injury law. Over the years Ruth has been involved with many charitable organizations and fundraising events. She has been a supporter of Maryvale since the early 1990s, serving on the Personnel and Finance Committees and as Past President.

Ruth Stewart, directeur

Ruth Stewart LL.B, est née dans le Comté d’Essex où elle a grandi; elle a complété avec succès son diplôme en loi à l’Université de Windsor. Elle est présentement associée dans le cabinet d’avocats Chapman Gordon Gardin Stewart LLP et elle exerce de façon indépendante en loi liée aux préjudices personnels. Au fil des ans, Ruth s’est engagée dans plusieurs organismes caritatifs et campagnes de financement. Elle soutient la cause de Maryvale depuis le début des années 1990; présidente sortante, elle siège au comté du personnel et au comité des finances.

Laurel Boots, Chair Public Relations and Fund Raising

Laurel Boots was born and raised in Windsor. After 30 years serving as a Police Officer, she retired from the Windsor Police Service as Sergeant in charge of Court Security. Laurel believes strongly in the service Maryvale provides to the community. She is currently serving her fourth term on the Board. She has volunteered for the Big Sisters Association, Sexual Assault Crisis Centre,  and Leone Residence.

Laurel Boots, directrice

Laurel Boots est née et a grandi à Windsor. Après avoir été agente de police pendant 30 ans, elle a pris sa retraite du service de police de Windsor à titre de sergente responsable de la sécurité des tribunaux. Elle croit fermement au service que Maryvale rend à la communauté. Elle en est actuellement à son quatrième mandat au conseil d’administration. Elle a fait du bénévolat pour l’Association des Grandes Sœurs, le Sexual Assault Crisis Centre et la Leone Residence.

Dr. Robert C.T. Clark, C. Psych, Chair Program Task Force

Dr. Robert C.T. Clark, C. PsychDr. Clark is a registered psychologist in the province of Ontario, with a practice in clinical and school psychology. He earned his Ph.D. from the University of Windsor in 2011, after having completed a residency at BC Children’s Hospital in Vancouver. Dr. Clark has extensive experience in the treatment and assessment of child and adolescent mental health conditions. Following the completion of his training, he served as the Mental Health Lead for the Windsor-Essex Catholic District School Board, and later as a staff psychologist at the University of Windsor’s Student Counselling Centre. He is currently in private practice at Paragon Psychological Services. Dr. Clark’s volunteer experience includes a term as a board member for the Windsor-Essex County Distress Centre.

Dr. Robert C.T. Clark, C. Psych, directeur

Le Dr Clark est un psychologue agréé de la province de l’Ontario. Il pratique la psychologie clinique et scolaire. Il a obtenu son doctorat de l’Université de Windsor en 2011, après avoir terminé une résidence au BC Children’s Hospital de Vancouver. Le Dr Clark possède une vaste expérience du traitement et de l’évaluation des problèmes de santé mentale chez les enfants et les adolescents. Après avoir terminé sa formation, il a occupé le poste de responsable de la santé mentale au conseil scolaire du district catholique de Windsor-Essex, et plus tard, en tant que psychologue du personnel au Student Counselling Centre de l’Université de Windsor. Il est actuellement en pratique privée chez Paragon Psychological Services. L’expérience de bénévolat du Dr Clark comprend un mandat à titre de membre du conseil d’administration du Centre de détresse du comté de Windsor-Essex.

Carl Cohen, Director

Carl CohenCarl Cohen, B. Comm, LL.B., was born and raised in Windsor and currently practices with Miller Canfield Paddock and Stone, LLP.  Carl is a graduate of McGill University and obtained his LL.B degree from Osgoode Hall Law School. He is also involved in a family business in Windsor, Merchants Paper Company Windsor Limited, where he served as President of the Company and is now Chair of the Board of Directors.  He has been President of B’nai Brith Windsor Lodge, Congregation Beth El of Windsor, Jewish National fund of Windsor. He is an active member at the Rotary Club of Windsor 1918, and past chair of their Membership and Children’s Assistance Committees.  He received an honourary LL.D. degree from Assumption University in 2008. He is the recipient of the Negev Award from the Jewish National Fund and received a Queens Counsel (Q.C.) appointment in 1979.

Carl Cohen, directeur

Carl Cohen, B. Comm, LL.B., est né à Windsor où il grandi. Il travaille présentement au cabinet MilCanfield Paddock and Stone, LLP. Carl est diplômé de l’Université McGill et a obtenu son diplôme en LL.B. d’Osgoode Hall Law School. Il est aussi engagé dans une entreprise familiale, Merchants Paper Company Windsor Limited, au sein de laquelle il a été président; il est présentement président du conseil d’administration. Il a été président de B’nai Brith Windsor Lodge, Congregation Beth El of Windsor, Jewish National Fund de Windsor. Il est membre actif du « Club Rotary » de Windsor 1918 et ancien président de leurs Membership and Children’s Assistance Committees. Il a reçu un diplôme LL.D. honorifique de l’Assumption University en 2008. On lui a décerné la Negev Award du Jewish National Fund et il a reçu une nomination au Queens Counsel (Q.C.) en 1979.

Denise Hrastovec, Director

Denise Hrastovec, B.A., B.Comm., C.A. is the managing partner of Collins Barrow Chartered Accountants Windsor.  A graduate of the University of Windsor, English and Business, she obtained her CA in 1980.  She works with many charitable organizations and not for profits to help them with their financial reporting, planning and governance. Her community work includes board and advisory services for the Windsor Essex Community Foundation, the Windsor Essex Cancer Centre Foundation, the Athena Committee of the Chamber of Commerce, Assumption University and the University of Windsor.  She is a past recipient of the Athena Award for Influencing Women in Business and the Clark Award for Community Volunteer Services. She has served on the Maryvale board for many years.

Denise Hrastovec, directrice

Denise Hrastovec, B.A., B.Comm., C.A., est associée directrice chez Collins Barrow Chartered Accountants Windsor. Diplômée de l’Université de Windsor, en anglais et en administration des affaires, elle a obtenu son titre de comptable agréée en 1980. Elle aide de nombreux organismes de bienfaisance et sans but lucratif à préparer leurs rapports financiers, facilitant leur planification et renforçant leur gouvernance. Son travail communautaire comprend des services-conseil et de consultation pour Windsor Essex Community Foundation, Windsor Essex Cancer Centre Foundation, Athena Committee of the Chamber of Commerce, l’Université Assumption et l’Université de Windsor. Elle a déjà reçu le prix Athena pour les femmes d’affaires influentes et le prix Clark pour ses services bénévoles. Elle a siégé au conseil d’administration de Maryvale pendant de nombreuses années.

Dennis Wipp, Director

Dennis WippDennis Wipp was born and raised in Windsor. He enjoyed a 39 year career in the Financial Services sector, and retired with 20 years of service from United Communities Credit Union (formerly Woodslee Credit Union) as their President and CEO. He is Past Director of the Ontario Credit Union Managers Association and Past Chair of the Windsor and Essex County Managers Association.  During his 32 year career with the Credit Union system he was involved with numerous National and Provincial committees and associations.  Dennis is currently Vice-President of the Windsor and Essex County Cancer Centre Foundation.  He has served on the Maryvale Board for eight years, and is currently Chair of the Property & Maintenance Task Force.

Dennis Wipp, Directeur

Dennis Wipp est né à Windsor où il a grandi. Pendant 39 ans, il a fait carrière dans le secteur des services financiers et a pris sa retraite après 20 ans de service comme président puis directeur général au sein de United Communities Credit Union (autrefois Woodslee Credit Union). Il est président sortant de Ontario Credit Union Managers Association et ancien président de Windsor and Essex County Managers Association. Pendant ses 32 ans de carrière au sein du système « Credit Union », il a participé à de nombreux comités et organismes nationaux et provinciaux. Denis est présentement vice-président de Windsor and Essex County Cancer Centre Foundation.