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Our Board

Board Representatives

Gordon Orr, President

Gordon Orr

Gordon Orr, Hons B.A. was born and raised in Windsor.  He obtained his Honours Bachelor of Arts degree in Communication Studies from the University of Windsor. Gordon is currently the Chief Executive Officer of Tourism Windsor Essex Pelee Island.  Over the years Gordon has been involved with many boards, charitable organizations and fundraising events including Alzheimer’s Society of Windsor Essex, Arts Council Windsor & Region, Windsor Regional Chamber of Commerce After Business Committee, Windsor International Film Festival and 2009 Special Olympic Summer Games and Past President of the Rotary Club of Windsor-Roseland. In 2008 he was awarded a 10 Year Volunteer Service Award by the Ontario Ministry of Citizenship & Immigration.  A self declared movie watcher, he has also spent 17 years as a Movie Reviewer for AM800 CKLW.  Gordon has been a supporter of Maryvale since 2005 having served on both the Board of Directors and the Public Relations and Fundraising Committee.

Gordon Orr, présidente

Gordon Orr, bacc. spécialisé, est né à Windsor où il a grandi. Il a obtenu son diplôme du Département de communication, baccalauréat ès arts, de l’Université de Windsor. Gordon est présentement président-directeur général de Tourism Windsor Essex Pelee Island. Au cours des années, Gordon a collaboré à plusieurs conseils, oeuvres de charité et campagnes de financement incluant : Alzheimer’s Society of Windsor Essex, Arts Council Windsor & Region, Windsor Regional Chamber of Commerce After Business Committee, Windsor International Film Festival et 2009 Special Olympic Summer Games. Il est président sortant du « Club Rotary » de Windsor-Roseland. En 2008, il a reçu une Distinction du ministère des Affaires civiques et de l’Immigration de l’Ontario pour souligner des dix années d’activités et de services bénévoles. Un mordu autoproclamé du cinéma, il a été, pendant 17 ans, critique de films à AM800 CKLW. Gordon contribue à Maryvale depuis 2005; il a siégé au conseil d’administration ainsi qu’au comité des relations publiques et du financement.

Alison Keys, Secretary Treasurer

Alison KeysAlison Keys, CPA, CA was born and raised in Windsor, Ontario.  She graduated from the University of Windsor with an Honours Bachelor of Commerce degree and obtained her Chartered Accountant designation in 2000. Alison is currently the Director, Corporate Accounting & Control at Green Shield Canada.  She joined the Maryvale Board of Directors in 2014 and is a member of the Finance and Human Resources Committee.

Alison Keyssecrétaire, trésorier, directrice

Alison Keys, CPA, CA est né et a grandi à Windsor, en Ontario. Elle est diplômée de l’Université de Windsor avec un baccalauréat en commerce et a obtenu son titre de comptable agréé en 2000. Alison est actuellement le directeur, Comptabilité corporative et contrôle chez Green Shield Canada. Elle a rejoint le Conseil d’administration Maryvale en 2014 et est membre du Comité des finances et des ressources humaines.

Dr. Robert C.T. Clark, C. Psych, Director

Dr. Robert C.T. Clark, C. PsychDr. Clark is a registered psychologist in the province of Ontario, with a practice in clinical and school psychology. He earned his Ph.D. from the University of Windsor in 2011, after having completed a residency at BC Children’s Hospital in Vancouver. Dr. Clark has extensive experience in the treatment and assessment of child and adolescent mental health conditions. Following the completion of his training, he served as the Mental Health Lead for the Windsor-Essex Catholic District School Board, and later as a staff psychologist at the University of Windsor’s Student Counselling Centre. He is currently in private practice at Paragon Psychological Services. Dr. Clark’s volunteer experience includes a term as a board member for the Windsor-Essex County Distress Centre.

Dr. Robert C.T. Clark, C. Psych, directeur

Le Dr Clark est un psychologue agréé de la province de l’Ontario. Il pratique la psychologie clinique et scolaire. Il a obtenu son doctorat de l’Université de Windsor en 2011, après avoir terminé une résidence au BC Children’s Hospital de Vancouver. Le Dr Clark possède une vaste expérience du traitement et de l’évaluation des problèmes de santé mentale chez les enfants et les adolescents. Après avoir terminé sa formation, il a occupé le poste de responsable de la santé mentale au conseil scolaire du district catholique de Windsor-Essex, et plus tard, en tant que psychologue du personnel au Student Counselling Centre de l’Université de Windsor. Il est actuellement en pratique privée chez Paragon Psychological Services. L’expérience de bénévolat du Dr Clark comprend un mandat à titre de membre du conseil d’administration du Centre de détresse du comté de Windsor-Essex.

Carl Cohen, Director

Carl CohenCarl Cohen, B. Comm, LL.B., was born and raised in Windsor and currently practices with Miller Canfield Paddock and Stone, LLP.  Carl is a graduate of McGill University and obtained his LL.B degree from Osgoode Hall Law School. He is also involved in a family business in Windsor, Merchants Paper Company Windsor Limited, where he served as President of the Company and is now Chair of the Board of Directors.  He has been President of B’nai Brith Windsor Lodge, Congregation Beth El of Windsor, Jewish National fund of Windsor. He is an active member at the Rotary Club of Windsor 1918, and past chair of their Membership and Children’s Assistance Committees.  He received an honourary LL.D. degree from Assumption University in 2008. He is the recipient of the Negev Award from the Jewish National Fund and received a Queens Counsel (Q.C.) appointment in 1979.

Carl Cohen, directeur

Carl Cohen, B. Comm, LL.B., est né à Windsor où il grandi. Il travaille présentement au cabinet MilCanfield Paddock and Stone, LLP. Carl est diplômé de l’Université McGill et a obtenu son diplôme en LL.B. d’Osgoode Hall Law School. Il est aussi engagé dans une entreprise familiale, Merchants Paper Company Windsor Limited, au sein de laquelle il a été président; il est présentement président du conseil d’administration. Il a été président de B’nai Brith Windsor Lodge, Congregation Beth El of Windsor, Jewish National Fund de Windsor. Il est membre actif du « Club Rotary » de Windsor 1918 et ancien président de leurs Membership and Children’s Assistance Committees. Il a reçu un diplôme LL.D. honorifique de l’Assumption University en 2008. On lui a décerné la Negev Award du Jewish National Fund et il a reçu une nomination au Queens Counsel (Q.C.) en 1979.

Nancy Gignac, Director

Nancy GignacNancy Gignac, B.A., M.Ed., worked as an elementary school teacher and administrator with the Greater Essex County District School Board. She also served as the Supervising Principal of Special Education. Nancy has been a sessional instructor with the Faculty of Education at the University of Windsor, Queen’s University and St. Clair College. She has served on the Board of Directors for the Windsor-Essex Children’s Aid Society and  Maryvale Adolescent and Family Services as both Board member and President; the Family Mental Health and Addictions Committee at Windsor Regional Hospital; and is on the Board of Directors for the Human Rights Legal Support Centre in Toronto. She is a strong advocate for children and youth.

Nancy Gignac, directrice

Nancy Gignac, B.A., M.Ed., a enseigné au niveau élémentaire et a été administratrice du Greater Essex County District School Board. Elle a aussi agi en tant que directrice surveillante en éducation spécialisée. Nancy a été chargée de cours à temps partiel à la faculté d’éducation de l’Université de Windsor, à l’Université Queen’s et au St.-Clair College. Elle a siégé au conseil d’administration de la société d’aide à l’enfance de Windsor et au Maryvale Adolescent and Family Services en tant que membre du conseil et présidente; au Family Mental Health and Addictions Committee au Windsor Regional Hospital et au Family Mental Health and Addictions Committee au Windsor Regional Hospital. Elle siège au conseil d’administration de Human Rights Legal Support Centre à Toronto. Elle défend fermement les intérêts des enfants et des jeunes.

Maureen Greff, Director

Maureen GreffMaureen Greff, FCPA, FCA was born in Vancouver and moved to Windsor, her father’s hometown as a young girl. She obtained her Honors Business Administration – Bachelor of Commerce, Accounting from the University of Windsor. Maureen attained her CPA designation in 1975 and was elected with the prestigious designation of FCPA in 2013. She has been the Chief Operating Officer for Kamsel Leasing Inc. for the past 20 years and has been the president of Bio Science Laboratory (Ontario) Limited for 45 years. Her extensive volunteer experience includes Board positions for the St. Peter’s Seminary Foundation and the Good Shepherd Catholic Women’s League.

Maureen Greff, Directrice

Maureen Greff, FCPA, FCA est née à Vancouver et déménagé à Windsor, la ville natale de son père en tant que jeune fille. Elle a obtenu son Honours Business Administration – Baccalauréat en commerce, comptabilité de l’Université de Windsor. Maureen a obtenu sa désignation CPA en 1975 et a été élue avec la désignation prestigieuse de FCPA en 2013. Depuis 20 ans, elle a été chef de l’exploitation de Kamsel Leasing Inc. et a été présidente de Bio Science Laboratory (Ontario) Limited pour 45 ans. Sa vaste expérience bénévole comprend les postes du conseil d’administration pour la Fondation du séminaire de Saint-Pierre et la Ligue des femmes catholiques du Bon Pasteur.

Ian Henderson, Director

Ian HendersonIan Henderson was born in Montreal, raised in Toronto, and holds a BA from The University of Western Ontario in Economics. His jewellery career started in London with Birks and changed after purchasing The Gold Shop from the Estate of Pearce Lettner. Ian has been active in a number of community activities including the BBB, Art Gallery of Windsor, Windsor Symphony, the Rotary Club of Windsor-1918, The Salvation Army, and the Templar Knights. He has served on the Board at Maryvale for six years, as a member of the Finance Committee, Public Relations Committee, and Human Resource Committee.

Ian Henderson, directeur

Ian Henderson est né à Montréal et a grandi à Toronto; il possède un BA en sciences économiques de l’University of Western Ontario. Sa carrière de bijoutier a débuté à London chez Birks et a pris un nouveau tournant lorsqu’il a acheté The Gold Shop de la succession de Pearce Lettner. Ian s’est engagé dans plusieurs activités communautaires incluant le BBB, Art Gallery of Windsor, l’Orchestre symphonique de Windsor, le « Club Rotary » de Windsor 1918, l’Armée du Salut et Templar Knights. Il a siégé au conseil de Maryvale pendant six ans en tant que membre du comité des finances, du comité des relations publiques et du comité des ressources humaines.

Cathy Mombourquette, Director

Cathy MombourquetteCathy Mombourquette, Hons. B. Comm, was born and raised in Windsor and a graduate of the University of Windsor.  She has over 15 years of management experience in the private, public and not for profit sectors in communications, public relations, marketing and fundraising. A history of helping the community, she has built schools in Africa, lent her expertise to over 20 local volunteer boards and committees and has raised money for many charities and causes. In addition to her Honors Bachelor of Commerce Degree, she holds a post-graduate Certificate in Professional Communications Management.  Cathy has been with Maryvale for 9 years and is currently Chair of the PR and Fundraising Committee.

Cathy Mombourquette, directrice

Cathy Mombourquette, bacc. spécialisé en B. Comm., est née à Windsor où elle a grandi; elle est diplômée de l’Université de Windsor. Elle a plus de 15 ans d’expérience en gestion dans le secteur privé, public et non pas pour les secteurs à but lucratif dans les communications, les relations publiques, le marketing et la collecte de fonds. Une histoire d’aider la communauté, elle a construit des écoles en Afrique, a prêté son expertise à plus de 20 conseils d’administration bénévoles locaux et des comités et a recueilli des fonds pour de nombreuses organisations caritatives et les causes. En plus de son Honors baccalauréat en commerce, elle est titulaire d’un post-universitaire Certificat professionnel de gestion des communications. Cathy a été avec Maryvale depuis 9 ans et siège actuellement sur son PR et le Comité de collecte de fonds.

Ruth Stewart, Director

Ruth StewartRuth Stewart, LL.B, was born and raised in Essex County and obtained her law degree from the University of Windsor. She is currently a partner in the law firm of Chapman Gordon Gardin Stewart LLP and practices solely in the area of personal injury law. Over the years Ruth has been involved with many charitable organizations and fundraising events. She has been a supporter of Maryvale since the early 1990s, serving on the Personnel and Finance Committees and as Past President.

Ruth Stewart, directeur

Ruth Stewart LL.B, est née dans le Comté d’Essex où elle a grandi; elle a complété avec succès son diplôme en loi à l’Université de Windsor. Elle est présentement associée dans le cabinet d’avocats Chapman Gordon Gardin Stewart LLP et elle exerce de façon indépendante en loi liée aux préjudices personnels. Au fil des ans, Ruth s’est engagée dans plusieurs organismes caritatifs et campagnes de financement. Elle soutient la cause de Maryvale depuis le début des années 1990; présidente sortante, elle siège au comté du personnel et au comité des finances.

Committee Members

Dennis Wipp

Dennis WippDennis Wipp was born and raised in Windsor. He enjoyed a 39 year career in the Financial Services sector, and retired with 20 years of service from United Communities Credit Union (formerly Woodslee Credit Union) as their President and CEO. He is Past Director of the Ontario Credit Union Managers Association and Past Chair of the Windsor and Essex County Managers Association.  During his 32 year career with the Credit Union system he was involved with numerous National and Provincial committees and associations.  Dennis is currently Vice-President of the Windsor and Essex County Cancer Centre Foundation.  He has served on the Maryvale Board for eight years, and is currently Chair of the Property & Maintenance Task Force.

Dennis Wipp

Dennis Wipp est né à Windsor où il a grandi. Pendant 39 ans, il a fait carrière dans le secteur des services financiers et a pris sa retraite après 20 ans de service comme président puis directeur général au sein de United Communities Credit Union (autrefois Woodslee Credit Union). Il est président sortant de Ontario Credit Union Managers Association et ancien président de Windsor and Essex County Managers Association. Pendant ses 32 ans de carrière au sein du système « Credit Union », il a participé à de nombreux comités et organismes nationaux et provinciaux. Denis est présentement vice-président de Windsor and Essex County Cancer Centre Foundation.