Log in

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

 

Programs

In all programs, Maryvale is committed to working together with parents, teens and other involved community organizations to do what is best for each student and family. The people who work at Maryvale consist of the following: child and youth workers, special education teachers, social workers, psychologists, child psychiatrists, nurses, family physicians, and music and art therapists.

The routines and opportunities available throughout each day are purposefully planned to be therapeutic and helpful for the teens and families served. Programs offer individual, family and group counselling, recreational activities and an on campus school operated in conjunction with the Greater Essex County District School Board.

Par le biais de tous les programmes, Maryvale s’engage à travailler conjointement avec les parents, les adolescents et les organismes communautaires au mieux-être de l’étudiant et de la famille. Les personnes qui travaillent au sein de Maryvale sont : travailleurs auprès des enfants et des jeunes, éducateurs spécialisés, travailleurs sociaux, psychologues, psychiatres, infirmières, médecins de famille, musicothérapeutes et
art-thérapeutes.

Les exercices et activités proposés au fil des jours sont intentionnellement planifiés à des fins thérapeutiques et dans le but d’aider les adolescents et les familles à qui ils s’adressent. Les programmes proposent du counseling individuel, familial et de groupe, des activités récréatives et une école annexée au campus dirigée conjointement avec le Greater Essex County District School Board.

Veuillez cliquer sur les icônes ci-dessous pour voir les détails des programmes.

Please click on the icons below to view program details.

Day Treatment Program

DAY TREATMENT PROGRAM

Maryvale provides school and treatment for children and adolescents between the ages of 13 and 17 years who are experiencing serious problems in their community school and typically are experiencing conflict in their families and community. Day Treatment offers flexible hours, including evening hours as needed.

There is an on-campus school operated in conjunction with the Greater Essex County District School Board.

PROGRAMME DE TRAITEMENT DE JOUR

Maryvale dispense la scolarité et le traitement aux enfants et adolescents, âgés de 13 ans à 17 ans, qui ont de graves problèmes à leur école communautaire et, typiquement, font face à des conflits au sein de leur famille et de leur communauté. Le traitement de jour propose des heures flexibles, incluant en soirée, au besoin.

On y trouve une école sur campus dirigée conjointement avec le Greater Essex County District School Board.

Acute Care Mental Health Hospital Program

ACUTE CARE MENTAL HEALTH HOSPITAL PROGRAM

Maryvale provides services for children and teens ages 7 to 16 years old from Windsor-Essex and Chatham-Kent who are experiencing significant mental health difficulties. Administered by Windsor Regional Hospital and located at Maryvale, this program provides timely assessments, stabilization, and referral to community services for ongoing assistance. Access is through the emergency room at Windsor-Regional Hospital for the Windsor-Essex area or on referral from a paediatrician for the Chatham-Kent region or through a child psychiatrist who can plan an admission. Windsor Regional Children's Centre staff will meet the young person and family and will play a lead role in follow up service.

Maryvale propose des services aux enfants et adolescents, 7 - 16 ans, résidents de Windsor-Essex et Chatham-Kent, atteints de problèmes significatifs de santé mentale. Administré par le Windsor Regional Hospital et hébergé par Maryvale, ce programme offre des évaluations en temps opportun, la stabilisation et l'orientation vers les services communautaires aux fins d’aide continue. Pour les résidents de Windsor, l’accès est possible de la salle d’urgence du Windsor-Regional Hospital; sur la recommandation d’un pédiatre pour la région de Chatham-Kent ou sur la recommandation d’un pédopsychiatre qui peut arranger l’admission. Le personnel du Windsor Regional Children's Centre rencontrera le jeune et la famille et jouera un rôle prépondérant en matière de suivi.

 

Positive Parenting Program

POSITIVE PARENTING PROGRAM (TRIPLE P)

This is a preventative intervention program built on fostering positive parent/child relationships. Maryvale has a team of trainers who are qualified to teach positive approaches to parents of teenagers using practical information, advice, and practice.

Il s’agit d’un programme d’intervention préventive qui favorise une relation parent/enfant positive. L’équipe de formateurs de Maryvale est qualifiée et en mesure d’enseigner des approches positives aux parents d’adolescents à l’aide d’information, de conseils et de méthodes éprouvées.

Brief Service Outpatient Counselling

BRIEF SERVICE OUTPATIENT COUNSELLING

The outpatient service uses Cognitive Behavioural strategies to assist teens with diagnoses of depression, obsessive compulsive disorder, and anxiety. The process is generally explored through 12 to 24 individual and/or family sessions, usually on a weekly basis. There is a component of psycho-education for both the youth and family, if agreed upon by youth and family. The approach focuses on exploring solutions, identifying available resources, and developing new approaches to coping with emotions, thoughts, and social situations.

Le service aux patients externes a recours aux stratégies de « comportement cognitif » pour aider les adolescents qui souffrent de dépression, de troubles obsessivo-compulsifs et d’anxiété. Le processus dure, en règle générale, de 12 à 24 sessions individuelles et/ou en famille, habituellement sur une base hebdomadaire. Il comprend un élément lié à la psychoéducation à l’intention du jeune et de la famille, si toutes les personnes concernées sont d’accord. L’approche focalise sur l’exploration de solutions, le recensement des ressources disponibles et l’élaboration de nouvelles approches afin de gérer les émotions, les pensées et les situations sociales.